Beach cleanup & mangroves - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu Beach cleanup & mangroves - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu

Beach cleanup & mangroves

Blijf op de hoogte en volg Amy

01 Augustus 2016 | Thailand, Krabi

Vandaag zijn we met de tuk tuk en de longtail naar een eiland bij Krabi gegaan. Het lijkt hier wel alsof de tijd 100 jaar geleden stil is gaan staan! We zijn eerst naar het strand gegaan voor een beach cleanup, want het was hoog tij waardoor we niet bij de magroves konden. Terwijl we over het eiland reden zag ik al heel veel afval tussen de geiten, maar op het strand was het nog veel erger. We hebben in ca anderhalf uur meer dan 80 vuilniszakken vol gemaakt. Na de lunch konden we beginnen aan het herplanten van de mangroves. Degene die boven onze knie komen halen we uit de grond en planten we een stukje verder opnieuw, zodat de mangroves weer groter worden en weer kunnen zorgen voor bescherming, filtering van het water en ecosystemen behouden. We hebben 522 mangroves herplant!

www.elumatec.de
www.dutchink.nl