De laatste dagen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Amy

05 Augustus 2016 | Thailand, Krabi

02-08-2016
Vandaag gingen we weer local duiken. Vannacht en vroeg in de ochtend heeft het flink gestormd, maar toen we op de boot zaten ging de zon zowaar schijnen. Ik leer vandaag verschillende vissoorten herkennen, echt super leuk! Alleen jammer dat het onder water bijna niet te zien was. Toen we boven kwamen kregen we te horen dat we geen tweede duik meer zouden gaan maken, en dat was maar goed ook want het ging weer heel hard waaien en regenen. Dus zijn we terug gegaan naar Utopia. In de avond kregen we op een resort( heerlijk die airco) een lezing over decompressiekamers en verschillende ziektes( of je hiermee kan duiken of niet). Daarna hoorden we ook morgen niet zouden kunnen duiken door het slechte weer, dus zijn we in Ao Nang gebleven om een beetje te shoppen en wat te drinken bij Boogie Bar.

03-08-2016
Vandaag waren de duiken dus afgelast. In plaats daarvan hebben we in de ochtend een beach cleanup gedaan. We hebben ongeveer twee uur lang in de stromende regen afval opgeruimd en alles genoteerd. terug op Utopia snel onder de warme douche gegaan en gaan lunchen. Daarna hebben we met z'n alle de documentaire Cowspiracy gekeken, waarin wordt uitgelegd hoe slecht de veeteelt eigenlijk voor ons milieu is. Want de verbranding van fossiele brandstoffen mag dan voor 13% bijdragen aan het versterkte broeikaseffect, voor de veeteelt is dat 51%!

04-08-2016
Vanochtend vroeg zaten we allemaal in de truck klaar om naar het strand te gaan, toen het duiken alsnog werd afgelast door de hoge golven. Heel jammer! In plaats daarvan zijn de jongens begonnen aan het opknappen van de oude bar en zijn de meiden naar de Emerald pool gegaan. Dit is een natuurlijk zwembad, met heel helder water (wat nu door de regen iets minder was). Hier hebben we een paar uurtjes gezwommen en zijn toen onderweg naar huis gaan lunchen bij een tentje waar je alleen noodles kon krijgen, maar het was wel lekker.

05-08-2016
Vandaag gaat iedereen naar een lokale school om de poppenshow op te voeren, spelletjes te spelen en de kinderen wat Engels te leren. Ik blijf op Utopia, want ik moet inpakken! Vanavond om half 8 lokale tijd vlieg ik naar huis. Ik heb twee onwijs leuke weken gehad waarin ik veel heb geleerd en super leuke mensen heb ontmoet! :)

www.elumatec.de
www.dutchink.nl