Duikdagen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu Duikdagen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Amy Teuling - WaarBenJij.nu

Duikdagen

Blijf op de hoogte en volg Amy

28 Juli 2016 | Thailand, Krabi

26-07-2016
De eerste duikdag vandaag. Om 6:15 ging de wekker en om 07:00 zaten we in het busje richting het strand. Hier werden we met de longtail naar de boot gebracht vanwaar we ging duiken. Mijn taak is coral watch, dit houdt in dat ik opschrijf wat voor soort koraal ik zie en wat de lichtste en donkerste kleur is(dit vergelijk ik met een kaart). Helaas heb ik bijna niks kunnen zien onderwater, omdat we local duiken en het zicht heel slecht is door de regen en door veel sediment. In de middag moest ik nog met iemand naar het resort van de specials( die er ook 2 weken zitten maar op een iets luxere accommodatie en met minder vrijheid) waar we een workshop kregen over de mangroves en over plastic in de oceanen.

27-07-2016
Vandaag gingen we duiken bij de Phi Phi eilanden. Het was ongeveer twee uur varen, dus iedereen lag te slapen. We hebben twee duiken gemaakt, waarbij ik bij beide weer de coral watch deed. Gelukkig was het zicht hier iets beter! In de avond zijn we met heel de groep uiteten geweest bij Jungle en met de tuk tuk weer terug naar Utopia gegaan. Hier hebben we nog snel het hostel op koh phi phi geboekt waar we dit weekend met een groepje heen gaan en zijn daarna naar bed gegaan.

28-07-2016
Om 6:15 ging de wekker weer want vandaag duiken we weer op koh phi phi. Het is slecht weer, dus na de eerste duik van 70 minuten had ik het gewoon koud! Tijdens de tweede duik hebben we een schildpad gezien, maar helaas had ik m'n camera niet bij me omdat ik moest schrijven( jaja, geen foto's geen bewijs, maar hij was er echt! ;)) We waren laat terug vandaag maar gelukkig had ik nog tijd om wat te gaan eten bij Jungle met vrienden uit Nederland. Heel gezellig, en toch een beetje raar om zo met elkaar aan de andere kant van de wereld te zitten. Daarna alleen met de tuk tuk terug gegaan naar Utopia en toen naar bed.

www.elumatec.de
www.dutchink.nl
www.woodlooks.nl
www.embassyfreight.nl

  • 28 Juli 2016 - 18:35

    Mara:

    Wat leuk dat Sander en Lieselotte langs zijn gekomen en jullie gezellig samen hebben gegeten! Wat betreft die schildpad geloven we je maar op je woord ;-)
    Veel plezier op Koh Phi Phi dit weekend! x

  • 29 Juli 2016 - 08:38

    Irma:

    Ik vind je echt heel stoer Amy dat je dit allemaal doet! Heel veel plezier nog en geniet vooral ondanks het (soms wat) slechte weer.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4746

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Augustus 2016 - 31 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Thailand

Landen bezocht: